i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Hardware :::... » TV Geräte (QLED, OLED, LCD, Plasma, Röhre & co) » Sony Bravia AV1 (scart Anschluß) deaktivieren » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Sony Bravia AV1 (scart Anschluß) deaktivieren
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Glubb
unregistered
Sony Bravia AV1 (scart Anschluß) deaktivieren Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Weiß jemand ob das geht?

Am HDMI1 hängt die Dreambox und am HDMI2 die PS3 (ohne HDMI CEC Steuerung).

Grund ist: wenn ich auf Einganswahl gehe, wird auch AV1 als "aktiv" angezeigt obwohl nichts angeschlossen ist.

Alle anderen HDMI Geräte werden nur dann angezeigt wenn sie auch eingeschaltet sind.
08.08.2014 09:53
Mabthera Mabthera is a male
Experte

images/avatars/avatar-20020.png

Registration Date: 28.12.2009
Which box: DM920; DM7080HD
External Storage: CF-Card; HDD; SSD; NAS
Which Image: DMM original
Welcher Bildschirm: Epson Beamer, LG 85" UHD
Origin: Wien

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ist das nicht egal? SCART ist ein analoger Anschluß und läßt sich möglicherweise nicht deaktivieren.
LG
G
08.08.2014 10:00 Mabthera is offline Send an Email to Mabthera Search for Posts by Mabthera Add Mabthera to your Buddy List
Glubb
unregistered
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Wenn ich den Eingang manuell wähle springt er mir halt auch immer auf AV1, obwohl nichts angeschlossen ist, deswegen.
08.08.2014 10:03
Experte

Ich habe auch noch einen Bravia, aber der wird kaum noch benutzt. Gibt's da nicht auf der Fernbedienung die Möglichkeit die HDMI-Eingänge direkt anzuwählen?
LG
G
08.08.2014 10:37 Mabthera is offline Send an Email to Mabthera Search for Posts by Mabthera Add Mabthera to your Buddy List
Glubb
unregistered

Ne, gibts nicht, kenn ich aber von der Harman Kardon Fernbedienung.
08.08.2014 10:43
Experte

Hmm, muss ich checken, wenn ich mal wieder daheim bin. Ich hatte da die Box und den AVR dran und der Bravia hat immer auf den richtigen Eingang geschaltet.
LG
G
08.08.2014 11:01 Mabthera is offline Send an Email to Mabthera Search for Posts by Mabthera Add Mabthera to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Hardware :::... » TV Geräte (QLED, OLED, LCD, Plasma, Röhre & co) » Sony Bravia AV1 (scart Anschluß) deaktivieren

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe