i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3 :::... » Gemini 3 BluePanel » Update enigma2 wird immer wieder angezeigt » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Update enigma2 wird immer wieder angezeigt
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
silhouettes
Newbie

Registration Date: 12.11.2009
Which box: DM800; DM800se
External Storage: USB-Stick; HDD
Which accessories: externes Farbdisplay
Which Image: Merlin

Update enigma2 wird immer wieder angezeigt Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo zusammen,
ich erhalte immerb wieder die Meldng, dass Updates vorhanden sind.
Gehe ich ins BP addons wird mir als verfügbares update "enigma2 experimental-git20111001-r0" angezegit.
wähle ich "upgrade" wird dies auch runtergeladen und es folgt die Aufforderung zum Neustart.
Nach dem Neustart dauert es nicht lange und das rote "0P" ist wieder da.

Unter Info habe ich immer noch Enigma Experimental 2011-09-06 (ist die Version hier aus dem Board)

Jemand eine Idee??

Viele Grüße
Sil
08.10.2011 13:21 silhouettes is offline Send an Email to silhouettes Search for Posts by silhouettes Add silhouettes to your Buddy List
knollte knollte is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-14797.jpg

Registration Date: 22.03.2009
Which box: DM800se; DM7020HD; Goliath
External Storage: USB-Stick; HDD; NAS
Which Image: DMM original; Merlin
Welcher Bildschirm: SONY 55"
Origin: Saarland

RE: Update enigma2 wird immer wieder angezeigt Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ja Telnet und sehen was zu updaten ist

opkg update && opkg list-upgradable

08.10.2011 13:29 knollte is offline Send an Email to knollte Search for Posts by knollte Add knollte to your Buddy List
silhouettes
Newbie

Registration Date: 12.11.2009
Which box: DM800; DM800se
External Storage: USB-Stick; HDD
Which accessories: externes Farbdisplay
Which Image: Merlin

Thread Starter Thread Started by silhouettes
RE: Update enigma2 wird immer wieder angezeigt Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo knollte,

Dank für deine Antwort:

Im Prinzip zeigt er mir das gleiche wie im BP an
Updated list of available packages in /var/lib/opkg/iCVS-mipsel
enigma2 - experimental-git20110907-r1 - experimental-git20111001-r0
Aber zu installieren scheint er das nicht...
08.10.2011 13:37 silhouettes is offline Send an Email to silhouettes Search for Posts by silhouettes Add silhouettes to your Buddy List
AltGr AltGr is a female
Dreamer

Registration Date: 10.05.2011
Which box: DM7020HD
External Storage: HDD
Which Image: OE 2.0

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich habe seit ca. einer5 Woche auch täglich 10 Updates. Diese mache ich und am nächsten Tag zeigt die Box mir wieder 10 Updates an. Genau die selben.

Das geht jeden Tag so.

DM7020HD mit aktuellem Experimental und GP3.

04.02.2012 16:42 AltGr is offline Search for Posts by AltGr Add AltGr to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3 :::... » Gemini 3 BluePanel » Update enigma2 wird immer wieder angezeigt

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe