i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » Fesplatteninhalt weg nach update!!! » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Fesplatteninhalt weg nach update!!!
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
PlatinGladiator PlatinGladiator is a male
Newbie

Registration Date: 02.10.2004

Fesplatteninhalt weg nach update!!! Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hilfe,

der ganze Inhalt meiner Festplatte ist einfach verschwunden nachdem ich auf 1.09 geupdatet habe. Wie kann ich meine wertvollen Aufnahmen wiederherstellen?
Selbst zurück auf 1.08.1 hilft nicht, andere Images wie Gemini sehen auch nichts
Gruß
10.03.2005 19:39 PlatinGladiator is offline Send an Email to PlatinGladiator Search for Posts by PlatinGladiator Add PlatinGladiator to your Buddy List
OoZooN OoZooN is a male
Dreambox Gott

images/avatars/avatar-2120.gif

Registration Date: 05.03.2005
External Storage: USB-Stick
Which Image: eigenes Image
Welcher Bildschirm: Samsung UE-40B6000V
Origin: Universum-Mitte-Wien hausen

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

kann ich mir nicht vorstellen, habe schon so oft neu geflashed, die platte wurde nie angetastet. vielleicht nicht korrekt geflashed, das image, würde es nochmal versuchen und voher schon flasherase über dreamup machen.

OoZooN

OoZooN

.................................................................

Two Beer or not two Beer, that's the Question

aktuelle Nachrichten rund um OoZooN-Images gibt es auf Twitter
10.03.2005 20:05 OoZooN is offline Send an Email to OoZooN Homepage of OoZooN Search for Posts by OoZooN Add OoZooN to your Buddy List
Newbie

Thread Starter Thread Started by PlatinGladiator
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich bin seit 1.03 dabei und immer wieder geflasht, sowas habe ich noch nie gehabt. unglücklich
10.03.2005 22:05 PlatinGladiator is offline Send an Email to PlatinGladiator Search for Posts by PlatinGladiator Add PlatinGladiator to your Buddy List
djmastera2000 djmastera2000 is a male
Dreambox König

images/avatars/avatar-4521.gif

Registration Date: 31.03.2004
Which box: DM 7000S; D-Box
External Storage: HDD; CF
Which accessories: W-LAN; Zusatznetzteil
Which Image: Gemini

Bist Du sicher das die Aufnahmen weg sind, oder wird die Platte vielleicht nicht gemountet?

"Wer ins Wasser sieht, sieht den Himmel auf Erden"

10.03.2005 23:03 djmastera2000 is offline Search for Posts by djmastera2000 Add djmastera2000 to your Buddy List
stephan5566 stephan5566 is a male
User

images/avatars/avatar-82.jpg

Registration Date: 29.12.2004
Which box: DM7080HD
External Storage: USB-Stick; HDD
Which accessories: Samsung 3000 GB
Which Image: Gemini; IHAD
Welcher Bildschirm: LED 42"
Origin: Las Vegas

fröhlich RE: Fesplatteninhalt weg nach update!!! Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Probiers mal mit Einstellungen-System-Festplatte-Überprüfen. Danach sollten alle Daten wieder zugeordnet und lesbar sein.
10.03.2005 23:23 stephan5566 is offline Send an Email to stephan5566 Search for Posts by stephan5566 Add stephan5566 to your Buddy List
stany
Newbie

Registration Date: 12.07.2004

RE: Fesplatteninhalt weg nach update!!! Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

wenn alles nicht hilft, probiere mal die platte im pc als slave einbauen und direkt auslesen.

gruss
10.03.2005 23:39 stany is offline Send an Email to stany Search for Posts by stany Add stany to your Buddy List
Newbie

Ich habe kein Linux... wie kann ich dann eine Linux-Partition von Windows aus auslesen?

Die Platte ist gemountet, ich kann neue Filme aufnehmen.

Nach HD-Status-Abfrage kommt
...target0/lun0/part1 11/57344 files (0% non contiguous), 10957/14651279 blocks

heisst es das es irgend welche Dateien drauf sind?

Gruß

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by PlatinGladiator: 11.03.2005 00:03.

10.03.2005 23:54 PlatinGladiator is offline Send an Email to PlatinGladiator Search for Posts by PlatinGladiator Add PlatinGladiator to your Buddy List
djmastera2000 djmastera2000 is a male
Dreambox König

images/avatars/avatar-4521.gif

Registration Date: 31.03.2004
Which box: DM 7000S; D-Box
External Storage: HDD; CF
Which accessories: W-LAN; Zusatznetzteil
Which Image: Gemini

Unter WebIF "Recover Movies" schon versucht?

"Wer ins Wasser sieht, sieht den Himmel auf Erden"

11.03.2005 00:36 djmastera2000 is offline Search for Posts by djmastera2000 Add djmastera2000 to your Buddy List
Newbie

Wo finde ich WebIF bzw. wie starte ich es?
11.03.2005 17:31 PlatinGladiator is offline Send an Email to PlatinGladiator Search for Posts by PlatinGladiator Add PlatinGladiator to your Buddy List
OoZooN OoZooN is a male
Dreambox Gott

images/avatars/avatar-2120.gif

Registration Date: 05.03.2005
External Storage: USB-Stick
Which Image: eigenes Image
Welcher Bildschirm: Samsung UE-40B6000V
Origin: Universum-Mitte-Wien hausen

http://ip.deiner.dream.box

OoZooN

.................................................................

Two Beer or not two Beer, that's the Question

aktuelle Nachrichten rund um OoZooN-Images gibt es auf Twitter
11.03.2005 17:52 OoZooN is offline Send an Email to OoZooN Homepage of OoZooN Search for Posts by OoZooN Add OoZooN to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » Fesplatteninhalt weg nach update!!!

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe