i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 2 :::... » The Gemini Project DM8000 » upnp server » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page upnp server
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
pollyfru
Newbie

images/avatars/avatar-87.gif

Registration Date: 14.10.2004

upnp server Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

hallo habe jetzt auch das 4.0 geflasht so weit bestens!
Meine Frage upnp server ist in der gui laufend ich find das guteteil aber im netz nicht.
Gibts da ein bekanntes Problem oder wie kann ich checken das dr upnp wirklich läuft
gruß
pollyfru
03.01.2009 10:23 pollyfru is offline Send an Email to pollyfru Search for Posts by pollyfru Add pollyfru to your Buddy List
pollyfru
Newbie

Thread Starter Thread Started by pollyfru
RE: upnp server Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo
also Problem gelöst einfach nochmal geflashrt werde es im Auge behalten ist ne nette funktion die ich ned missen wollte...
pollyfru
03.01.2009 15:30 pollyfru is offline Send an Email to pollyfru Search for Posts by pollyfru Add pollyfru to your Buddy List
Kly
Newbie

Registration Date: 10.03.2006
Which box: DM7025; DM8000
External Storage: USB-Stick; CF-Card; HDD; NFS
Which Image: OE 2.0; Merlin; OoZooN

upnp-server Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Moin,
ich hab dasselbe Problem.
Meine dm7025 ging zuletzt mit dem Gemini2_3.8 als upnp-Server.
Seit dem nicht mehr.
Hab ich da was verpaßt?
Kly
03.01.2009 21:44 Kly is offline Search for Posts by Kly Add Kly to your Buddy List
x-ray
Newbie

images/avatars/avatar-3730.jpg

Registration Date: 23.03.2004

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

ich komme mit meiner 500 auch nicht per upnp auf die 7025 er !
Ich sehe auch im Client der 500er kein akt. upnp Server(Verbindungen 0).
Habe alles aktiviert. Auf der 7025 UPNP Server und auf der 500 er den Cilent.
Jeweils das neuste Gemini drauf ...

Weiß jemand Rat ?

gruss x-ray
08.01.2009 22:46 x-ray is offline Send an Email to x-ray Search for Posts by x-ray Add x-ray to your Buddy List
x-ray
Newbie

images/avatars/avatar-3730.jpg

Registration Date: 23.03.2004

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Kann wirklich niemand Helfen ??
10.01.2009 08:48 x-ray is offline Send an Email to x-ray Search for Posts by x-ray Add x-ray to your Buddy List
pollyfru
Newbie

Thread Starter Thread Started by pollyfru

Jetzt ist es mal wieder so weit kein upnp server mehr auffindbar im Netz
Meine Frag wie kann ich testen ob der upnp server der dm 8000 wirklich am laufen ist und wie kann ich sehn welche ip und welchen port der server ins netz stellt
gruß
pollyfru
18.01.2009 12:32 pollyfru is offline Send an Email to pollyfru Search for Posts by pollyfru Add pollyfru to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 2 :::... » The Gemini Project DM8000 » upnp server

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe