i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » Developer Bereich (CVS, Openembedded) » HowTos, Best Practices, Design Patterns » Devshell in OE 2.0 benutzen » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Devshell in OE 2.0 benutzen
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Hein Holz
V.I.P.

Registration Date: 21.07.2005
Which box: DM7020HD
External Storage: HDD
Which Image: DMM original

Devshell in OE 2.0 benutzen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Leute,

Auf dm PC habe ich ein komplett installiertes und funktionsfähiges OE2.0.
Nun möchte ich ein einfaches Programm in C für die dm7020hd schreiben. Dazu habe ich leider keine brauchbare Dokumentation gefunden. Um ganz klein anzufangen, habe ich erst mal das Hello-World-Beispiel aus der Automake-Dokumentation abgetippt und für die dm7020 kompiliert:
code:
1:
2:
3:
4:
5:
6:
cd oe2/opendreambox
source cross-compile.env dm7020hd
cd hello
oe_autoreconf
oe_runconf
oe_runmake

Die Datei "hello" habe ich dann auf die Box kopiert nach /usr/bin und das Attribut auf 755 gesetzt.
Wenn ich dann hello starte, erscheint folgende Fehlermeldung:

code:
1:
2:
/usr/bin/hello: error while loading shared libraries: __: cannot open shared object file: No such file or directory

Scheinbar findet er die libc nicht. Wie macht man das richtig?
Im Anhang ist das gesamte Mini-Projekt.

Attachment:
zip hello.zip (1.42 KB, 2 downloads)
22.01.2014 19:04 Hein Holz is offline Send an Email to Hein Holz Search for Posts by Hein Holz Add Hein Holz to your Buddy List
joe128
Stammuser

Registration Date: 29.07.2009
Which box: DM800se
Which Image: OoZooN

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Du must es statisch linken (gcc -static)
23.01.2014 07:03 joe128 is offline Send an Email to joe128 Search for Posts by joe128 Add joe128 to your Buddy List
Hein Holz
V.I.P.

Registration Date: 21.07.2005
Which box: DM7020HD
Which Image: DMM original

Thread Starter Thread Started by Hein Holz
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hab ich schon versucht.
Dann kommt aber die Fehlermeldung:

Segmentation fault.
23.01.2014 08:36 Hein Holz is offline Send an Email to Hein Holz Search for Posts by Hein Holz Add Hein Holz to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » Developer Bereich (CVS, Openembedded) » HowTos, Best Practices, Design Patterns » Devshell in OE 2.0 benutzen

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe